"Зелені" технології радують гаманець: Українські вчені придумали дешеве та ефективне опалення

Деякі українські технології не мають аналогів у світі. Єдине, чого їм бракує - це масове поширення.

Плівкові нагрівачі. Фото: chel.pulscen.ru.

Зростання сум у стовпчику витрат на комунальні послуги не радує нікого. Обурюватися дорогою енергією і теплом просто, складніше - задуматися над власною відповідальністю за екологію і майбутнє планети. Однак для останнього є і фінансова мотивація - нові, так звані "зелені" технології, дозволяють не тільки дбайливіше ставитися до природи, а й радувати гаманець. Про це повідомляють Патріоти України з посиланням на НВ.

Українські вчені не залишаються осторонь світових тенденцій. Вітчизняні розробники також можуть похвалитися своїми проривними рішеннями в сфері енергетики. Поки про них знають небагато - саме для цього був запущений проект Tech Today Hub, де наука зустрічається з бізнесом, і обидві сторони відкривають для себе нові можливості. На нещодавній зустрічі цього «інноваційного клубу» обговорювалися питання енергетики та енергоефективності. Виявилося, що використовуючи напрацювання українських талантів, можна створити практично автономний, енергетично незалежний і ефективний будинок, який буде максимально економно використовувати ресурси.

Сам собі генератор

Повної автономії від постачальників енергії запропонувала домогтися вітчизняна компанія «Кімо-Бізнес». Їхній проект — газогенераторна станція, яка перетворює біологічні відходи в тепло, світло, горючий газ і біовугілля. Ресурс для неї дістати нескладно — підходять і залишки від роботи сільського господарства, лісопилень і людської життєдіяльності, навіть звичайний мул і сміття.

Українська технологія не має аналогів у світі, хоча і використовує відомий принцип горіння палива без доступу кисню. Відомі в світі установки працюють на потужності від 100 тис. кВт, на паливі або вугіллі, виробляючи тільки газ і тепло. Станція «Кімо-Бізнес» може мати потужність від 3 кВт — причому хімічні процеси, що лежать в її основі, екологічні, і не призводять до забруднення навколишнього середовища.

Промені тепла

Фахівці Інституту металофізики імені Курдюмова знайшли спосіб позбутися звичних проблем традиційного опалення і його помічників: дорожнечі, громіздкого обладнання, шкоди здоров'ю і ризику пожежі. У столиці були розроблені плівкові нагрівачі «Мелт». Це надтонка металева стрічка зі спеціального сплаву, яка працює за принципом інфрачервоних обігрівачів: випускає промені, які нагрівають предмети. На відміну від популярних керамічних побратимів, «Мелт» не перегріває людське тіло.

Наприклад, за допомогою цієї розробки офіс площею в 20 квадратних метрів обігрівається декількома такими плівками з потужністю 0,75 кВт. Самі стрічки не нагріваються, тому не становлять небезпеки для людини. «Мелт» можна також поставити в дитячій як джерело додаткового підігріву. В тепло перетворюється майже 100% спожитої пристроєм електроенергії — потенційно можна буде і заощадити, адже прогнозована роздрібна ціна інноваційного обігрівача — близько двадцяти доларів.

Чіп і LED поспішають на допомогу

Освітлювати «ідеальний український дім» можна буде ще простіше. Проект NDI Foundation разом з розробниками LED-технологій (світловипромінювальні діоди) запропонував Україні осідлати хвилю «діодної революції». Завдяки останній у розвинених країнах світу вже почали відмовлятися від ламп розжарювання і переходити на крихітні чіпи, що світяться, і які споживають мінімум енергії.

Адвокати ідеї доводять, що зараз український ринок світлодіодів завалений низькопробною китайською продукцією, тоді як вітчизняні фахівці розробили власну технологію створення LED-чіпа. Належні інвестиції зможуть допомогти Україні вирватися на світовий ринок цього типу освітлення — вітчизняна розробка на третину дешевша, ніж популярна американська при тій же потужності.

Більш того, фахівці Інституту проблем машинобудування створили освітлювальні прилади, які не дають тіні. Можливо, для «розумного будинку» такий світильник і не стане у пригоді, але в медицині, транспорті, торгівлі, будь-якій сфері, де важливо максимально добре бачити, він потрібен. Також заснована на LED-технології ідея перевершує за якістю імпортні аналоги. Очікувана ціна такого приладу буде втричі менша, ніж у конкурентів.

Все починається в голові

Будь-які інновації та революції в побуті починаються з перетворень у голові. Починати варто з усвідомлення важливості «розумного» керування енергією. Як зазначила на відкритті заходу представник Vodafone Україна Вікторія Рубан, телеком-оператори одними з перших почали працювати над ефективним споживанням ресурсів за допомогою технологій. Наприклад, найбільший світовий оператор Vodafone активно займається впровадженням енергоефективних рішень у свої офіси - зокрема в сорок українських. Компанія підтвердила свою готовність ділитися досвідом заради збереження енергії.

У 2008 році британське відомство енергетики та змін клімату запустило програму з економії енергії і викидів вуглекислого газу. До 2014 року пілотний проект з упровадження "смарт"-рішень у декількох урядових будівлях ("розумний" контроль опалення, вентиляції та вмикання світла), а також перехід на LED-лампи дозволив зменшити витрати енергії на 42%, викиди вуглекислого газу зменшилися на 38%. В Україні ж потенціал скорочення витрат на енергетику завдяки новим технологіям становить не менше 60%. Інтелектуальний потенціал країни завжди був приводом для гордості — то чому б не використати його плоди на благо?

Як вибрати пароочисник для дому

вівторок, 24 вересень 2024, 17:19

В сучасній оселі з'являється все більше техніки, яка суттєво полегшує щоденне прибирання. Очищення поверхонь без використання хімічних засобів стає можливим завдяки пароочиснику. Ефективний у боротьбі з брудом, мікробами та пилом, прилад чудово підходи...

ТОП-3 поради по вибору ременя до авто з дизельним двигуном

п’ятниця, 23 серпень 2024, 8:50

Ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) - забезпечує синхронну роботу клапанів і поршнів, контролюючи їхній рух. Якщо ремінь ГРМ виходить з ладу, це часто призводить до серйозних пошкоджень двигуна. У дизельних автомобілях, де двигуни працюють під під...