
Старий українець схотів все зробити по закону, однак ні прокуратура, ні авторитетні вітчизняні та закордонні експерти не змогли довести очевидне у "найчеснішому суді", котрий намертво став на бік дивних тверджень місцевої митниці. Логіка корупції: допустиш прецедент - поламається дуже грошовита схема. Можливо розголос справи призведе до реакції центральної влади. Адже темні ділки та їх "дахувальники" як таргани бояться світла. А справа полягає в наступному. 75-річний житель Рівненщини 11 років не може розмитнити авто з Німеччини, маючи всі необхідні документи на руках, крім печатки місцевої митниці, узаконеною рішенням місцевого суду. Грошей на дорогих адвокатів у старого нема. Тому оскаржувати рішення дідусь не в змозі, з прикрістю зазначають Патріоти України.
Герой цієї історії – не зубастий бізнесмен, а звичайнісінький рівненський дідусь. 2007 року чоловік придбав за кордоном авто, привіз додому, сплатив мито. Однак потім до нього висунули претензії щодо неправильної процедури розмитнення. Чиновники вирішили, що в Італії автомобіль рахується вантажним, у Луцьку теж. А у Рівному це не вантажівка, йдеться в сюжеті ТСН.
Не секрет, що гра з класифікаціями машин приносила митникам левову частку хабарів. У 2007-му дідусю запропонували за 1 тисячу доларів все ж зробити її вантажною. "До мене підходить цивільний "рішало" біля митниці. Він не є митник, він прислуга для митників по збору грошей. Кажу йому, що вона розмитнена. Він: ну, що ви, не знаєте, де живете", - пригадує Федір Фурманюк. Дід відмовляється давати хабар, звертається до правоохоронних органів – в село приїжджає ціла комісія і робить висновок, що авто дійсно вантажне. Прокуратура навіть пише припис, але митниця дуже не любить тих, хто порушує відпрацьовані схеми – і прокурорський припис просто ігнорує. "Прокуратура мені каже, що ми вас будемо захищати в суді. Так як припису не виконує начальник митниці", - розповів власник авто. У прокуратурі добре пам’ятають, як судилися за дідусеву машину. "На той момент прокуратура вжила всіх заходів, оскільки ми навіть в касаційну інстанцію подавали заяву про перегляд двох попередніх рішень", - розповіла начальник відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях Рівненської обласної прокуратури Тетяна Павлюковець.
Але суди стали на бік митниці, причому підставою стали аргументи інших митників – тобто рішення ґрунтувалося на свідченнях однієї з зацікавлених сторін процесу. "Вони посилалися на рішення центрального органу лабораторних досліджень митниці", - каже Павлюковець. Експерти цієї лабораторії назвали FIAT вантажопасажирським бо… не знайшли в інтернеті доказів, що він вантажний! При цьому екпертиза рівненського криміналістичного центру МВС, який визнав, що машина є явною вантажівкою, свідчення дилерів FIAT про конструкція даного типу автомобіля, визначену заводом-виробником як VAN, та інші докази Феміда просто проігнорувала. Причому термін VAN навіть загадково зник із судової документації – там машина називається просто Fiat Punto. Біда в тому, що таке авто теж існує, і воно дійсно пасажирське.
Журналісти запропонували митникам просту річ: ще раз переглянути усі документи дідуся і виправити несправедливість. Але ті у відповідь заявили, що є рішення суду. "Можливо, воно дуже дивне, але я вам ще раз кажу – європейське і українське законодавство не є ідентичним", - заявив завідувач юридичного сектору рівненської митниці Сергій Дем’янюк. У країнах ЄС автомобілі поділяють на два види – вантажні і легкові. В Україні ж придумали третю категорію – вантажопасажирську. В рівненській митниці кажуть, що дід може переобладнати авто, доставити другий ряд сидінь і возити пасажирів. Однак у машині ознак можливостей цього, наприклад, кріплення для ременів безпеки – немає. Більше того, журналісти провели експеримент з живою людиною – ппопросили сусіда дідуся перевірити на собі ті комфортні, за словами митників, умови перевезення. Невисокий і худий чоловік погодився, але одразу ж уперся головою в стелю.
Незалежні експерти в Києві надали ТСН свій висновок стосовно автомобіля. "За результатами розгляду повідомляємо, що згідно з даними комп'ютерної програми Auto-VIN та інтернет-ресурсів ідентифікаційний номер кузова ZFA 18800000505627 присвоєно виготовленому у вересні 2002 року автомобілю марки FIAT моделі PUNTO Van S. Зазначений транспортний засіб віднесено до товарної позиції 8704 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (моторні транспортні засоби для перевезення вантажів)", - такий висновок надав Державний науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС. Отже, вантажівкою цей автомобіль є не лише для всього світу, а й для української держави, але не її для судів і митниці.
Якщо б у дідуся була можливість найняти хорошого адвоката, для того не склало б труднощів засудити митницю і змусити порушити справу за підтасовані кимось факти у суді. Але грошей у чоловіка нема. Єдина душа, яка його підтримувала – дружина – померла два місяці тому так і не дочекавшись, коли її чоловік вийде переможцем у боротьбі з державним спрутом. "Нервувалася, що я так добиваюся, вона хотіла дуже поїхати до родичів своїх, до сестри, до брата на машині. Машина-то є. Так і не дочекалася", - каже Федір Фурманюк. Поки ж дідусь і далі крутить педалі свого старого велосипеда, як робив це усі 11 років, маючи на подвір’ї власний автомобіль. Його небажання платити хабар, а зробити все по закону, здається, дуже дорого йому коштувало.

Військовослужбовці Збройних сил України, які захищають країну, мають гарантії щодо свого страхового та трудового стажу, передають Патріоти України. Пенсійний фонд України (ПФУ) офіційно повідомив, що весь період служби мобілізованих зараховується до ст...
У 2025 році частина українських пенсіонерів може розраховувати на підвищення виплат. Частину доплат Пенсійний фонд призначатиме автоматично, а інші потрібно буде оформлювати особисто. Про те, кому та на скільки можуть підвищити пенсію до кінця 2025 рок...