Старий українець схотів все зробити по закону, однак ні прокуратура, ні авторитетні вітчизняні та закордонні експерти не змогли довести очевидне у "найчеснішому суді", котрий намертво став на бік дивних тверджень місцевої митниці. Логіка корупції: допустиш прецедент - поламається дуже грошовита схема. Можливо розголос справи призведе до реакції центральної влади. Адже темні ділки та їх "дахувальники" як таргани бояться світла. А справа полягає в наступному. 75-річний житель Рівненщини 11 років не може розмитнити авто з Німеччини, маючи всі необхідні документи на руках, крім печатки місцевої митниці, узаконеною рішенням місцевого суду. Грошей на дорогих адвокатів у старого нема. Тому оскаржувати рішення дідусь не в змозі, з прикрістю зазначають Патріоти України.
Герой цієї історії – не зубастий бізнесмен, а звичайнісінький рівненський дідусь. 2007 року чоловік придбав за кордоном авто, привіз додому, сплатив мито. Однак потім до нього висунули претензії щодо неправильної процедури розмитнення. Чиновники вирішили, що в Італії автомобіль рахується вантажним, у Луцьку теж. А у Рівному це не вантажівка, йдеться в сюжеті ТСН.
Не секрет, що гра з класифікаціями машин приносила митникам левову частку хабарів. У 2007-му дідусю запропонували за 1 тисячу доларів все ж зробити її вантажною. "До мене підходить цивільний "рішало" біля митниці. Він не є митник, він прислуга для митників по збору грошей. Кажу йому, що вона розмитнена. Він: ну, що ви, не знаєте, де живете", - пригадує Федір Фурманюк. Дід відмовляється давати хабар, звертається до правоохоронних органів – в село приїжджає ціла комісія і робить висновок, що авто дійсно вантажне. Прокуратура навіть пише припис, але митниця дуже не любить тих, хто порушує відпрацьовані схеми – і прокурорський припис просто ігнорує. "Прокуратура мені каже, що ми вас будемо захищати в суді. Так як припису не виконує начальник митниці", - розповів власник авто. У прокуратурі добре пам’ятають, як судилися за дідусеву машину. "На той момент прокуратура вжила всіх заходів, оскільки ми навіть в касаційну інстанцію подавали заяву про перегляд двох попередніх рішень", - розповіла начальник відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях Рівненської обласної прокуратури Тетяна Павлюковець.
Але суди стали на бік митниці, причому підставою стали аргументи інших митників – тобто рішення ґрунтувалося на свідченнях однієї з зацікавлених сторін процесу. "Вони посилалися на рішення центрального органу лабораторних досліджень митниці", - каже Павлюковець. Експерти цієї лабораторії назвали FIAT вантажопасажирським бо… не знайшли в інтернеті доказів, що він вантажний! При цьому екпертиза рівненського криміналістичного центру МВС, який визнав, що машина є явною вантажівкою, свідчення дилерів FIAT про конструкція даного типу автомобіля, визначену заводом-виробником як VAN, та інші докази Феміда просто проігнорувала. Причому термін VAN навіть загадково зник із судової документації – там машина називається просто Fiat Punto. Біда в тому, що таке авто теж існує, і воно дійсно пасажирське.
Журналісти запропонували митникам просту річ: ще раз переглянути усі документи дідуся і виправити несправедливість. Але ті у відповідь заявили, що є рішення суду. "Можливо, воно дуже дивне, але я вам ще раз кажу – європейське і українське законодавство не є ідентичним", - заявив завідувач юридичного сектору рівненської митниці Сергій Дем’янюк. У країнах ЄС автомобілі поділяють на два види – вантажні і легкові. В Україні ж придумали третю категорію – вантажопасажирську. В рівненській митниці кажуть, що дід може переобладнати авто, доставити другий ряд сидінь і возити пасажирів. Однак у машині ознак можливостей цього, наприклад, кріплення для ременів безпеки – немає. Більше того, журналісти провели експеримент з живою людиною – ппопросили сусіда дідуся перевірити на собі ті комфортні, за словами митників, умови перевезення. Невисокий і худий чоловік погодився, але одразу ж уперся головою в стелю.
Незалежні експерти в Києві надали ТСН свій висновок стосовно автомобіля. "За результатами розгляду повідомляємо, що згідно з даними комп'ютерної програми Auto-VIN та інтернет-ресурсів ідентифікаційний номер кузова ZFA 18800000505627 присвоєно виготовленому у вересні 2002 року автомобілю марки FIAT моделі PUNTO Van S. Зазначений транспортний засіб віднесено до товарної позиції 8704 Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (моторні транспортні засоби для перевезення вантажів)", - такий висновок надав Державний науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС. Отже, вантажівкою цей автомобіль є не лише для всього світу, а й для української держави, але не її для судів і митниці.
Якщо б у дідуся була можливість найняти хорошого адвоката, для того не склало б труднощів засудити митницю і змусити порушити справу за підтасовані кимось факти у суді. Але грошей у чоловіка нема. Єдина душа, яка його підтримувала – дружина – померла два місяці тому так і не дочекавшись, коли її чоловік вийде переможцем у боротьбі з державним спрутом. "Нервувалася, що я так добиваюся, вона хотіла дуже поїхати до родичів своїх, до сестри, до брата на машині. Машина-то є. Так і не дочекалася", - каже Федір Фурманюк. Поки ж дідусь і далі крутить педалі свого старого велосипеда, як робив це усі 11 років, маючи на подвір’ї власний автомобіль. Його небажання платити хабар, а зробити все по закону, здається, дуже дорого йому коштувало.
За новими правилами бригади екстреної медичної допомоги доставлятимуть пацієнтів з інфарктами, інсультами та іншими критичними станами до профільних медичних закладів, передають Патріоти України. Як повідомили на сайті МОЗ, з січня 2025 року бригади шв...
На війні проти російських бойовиків загинув грузинський доброволець - 24-річний Леван Лохішвілі. Про це повідомляє Ехо Кавказа, передають Патріоти України. Зазначається, що захисник загинув 19 листопада у Херсонській області внаслідок вибуху саморобног...