Протягом кількох тижнів у Києві може офіційно запрацювати популярний в усьому світі сервіс для виклику таксі Uber. Його поява може не тільки істотно поліпшити якість послуг, що надаються, але й призвести до зниження цін. Проти появи великого конкурента виступають профспілки таксистів, які вже провели акції протесту і навіть готові заплатити за інформацію щодо місцезнаходження офісу сервісу. Побоювання перевізників є зрозумілим: велика частина користувачів незадоволені роботою існуючих служб і готові скористатися послугами Uber. Про це пише Андрій Корнєєв на сайті 112 Україна, інформують Патріоти України.
Українці поставили "незадовільно" роботі київських таксистів. Дослідження компанії Active Group свідчать, що 14,4% респондентів оцінили роботу столичних служб на одиницю, 16,3% – на два бали, а ще 37,6% – на трійку. Лише одиниці серед опитаних, а саме 5,9% респондентів, поставили столичним таксистам п'ятірку.
Погані відгуки про роботу столичних служб не є дивними: кожен четвертий споживач регулярно стикається з проблемами при користуванні послугами. Соціальні мережі рясніють негативними відгуками клієнтів про те, що водій вимагав заплатити більше, відмовився під'їхати ближче до дому, конфліктував з клієнтом через політичні погляди та ін.
"Враховуючи невисоку оцінку послуг київського таксі, не дивно, що лише 22,3% опитаних не стикалося з проблемами під час користування сервісом київського таксі, а 36,2% респондентів рідко, але все ж стикалося з різного роду дискомфортом у таксі", – сказано в офіційному повідомленні Active Group.
Всесвітня мережа
Споживачі готові користуватися новою послугою на ринку таксі. Близько 41% респондентів позитивно оцінює міжнародного сервісу таксі Uber, а 25,5% – нейтрально ставляться до цієї програми, сказано в дослідженні Active Group. Лише 3,9% респондентів ставляться до новачка негативно.
Uber – сервіс для швидкого пошуку таксі, який успішно працює близько п'яти років в більш ніж 400 містах світу. Щоб стати користувачем, потенційному клієнту необхідно завантажити спеціальну програму на свій смартфон і прив'язати до свого аккаунту банківську карту. Uber допомагає оперативно знайти автомобіль, а також провести взаєморозрахунок між водієм і пасажиром.
Крім цього, кожному таксисту і клієнту присвоюється свій рейтинг, що дозволяє мінімізувати число конфліктних ситуацій. А жорстка конкуренція призводить до зниження цін на послуги. Сервіс за замовленням таксі Uber щороку заробляє близько 1 млрд дол. у 30 найбільших містах світу, заявляв раніше генеральний директор і співзасновник Uber Тревіс Каланик. Зараз вартість компанії оцінюють у 65 млрд дол., і вона змогла залучити 10 млрд дол. інвестицій.
Точна дата, коли сервіс почне працювати в Україні, представники Uber не озвучують. Відомо лише, що Uber-Україна очолив бізнесмен Аркадій Вершебенюк, а свою роботу сервіс почне зі столиці. Експерти розраховують, що це відбудеться протягом найближчих декількох тижнів. "Uber після Києва вирішили запускатися у Львові.
Скоро приїде команда з європейського офісу, щоб самостійно переконатися, що тут і як. Якщо НБУ не зволікатиме, то в Києві хлопці запустяться наприкінці березня - початку квітня. Потім відразу Львів", – написав на своїй сторінці у соціальній мережі Facebook радник мера Львова Ілля Кенигштейн. Втім, вже майже середина квітня, але довгоочікуваного запуску все немає.
З лютого цього року компанія Uberlin – авторизований партнер сервісу пошуку таксі Uber, активно формує базу водіїв для їх підключення до сервісу. Заявки від водіїв приймаються для роботи в п'яти українських містах, таких як Київ, Львів, Одеса, Харків і Дніпропетровськ. Для підключення до системи майбутнім працівникам служби необхідно відповідати цілому ряду критеріїв. Водій, який повинен мати український паспорт, повинен бути не молодше 21 року, мати відносно новий автомобіль (не старше 2008 року), а також водити автомобіль не менше трьох років.
Щоб підключитися до сервісу, необхідно надати свої паспортні дані, водійське посвідчення, техпаспорт на автомобіль, фото автомобіля і придбати страховку. Існує кілька пакетів співробітництва. Це "Щоденний безготівковий" (комісія складає 15%, а зароблені кошти надходять на картку водія щодня), "Щотижневий" (необхідно виконати не менше 40 замовлень, комісія – 11%, а виплата – один раз на тиждень).
Зручний сервіс
У чому особливість Uber? Наприклад, у деяких містах країн Східної Європи, де сервіс з'явився на початку листопада минулого року, всі водії зобов'язані носити світлу сорочку та штани, а всіх перевізників перевіряють на наявність судимості. Система постійно влаштовує різні акції – розсилає своїм клієнтам промокоди з різними знижками. Наприклад, перша поїздка з Uber безкоштовно.
Замовити автомобіль просто. Одним кліком необхідно відкрити додаток, ще одним – підтверджуєте своє місце розташування. Торгуватися з водієм і шукати дрібні не потрібно: клієнт виходить з автомобіля, а необхідна сума автоматично списується з банківської картки замовника. Якою буде вартість поїздки? Поки невідомо. Але, наприклад, в Мінську ціни на проїзд у звичайному таксі і бізнес-класу (Uber працює в цьому сегменті) фактично не відрізняються.
Українські служби таксі не раді приходу конкурента. Голова громадської організації "Всеукраїнська таксомоторна асоціація" Андрій Антонюк повідомив, що вони готові заплатити 10 тис. грн кожному, хто надасть офіційну інформацію про роботу сервісу в Україні. Профільне об'єднання цікавило, чи зареєстрував сервіс юридичну особу в країні і яку систему оподаткування обрав.
Наприкінці лютого місцева профспілка навіть провела акцію протесту під станами Київської адміністрації. Вони вимагали від столичного градоначальника підтвердити документально інформацію про наповнення бюджету та про "прекрасну іноземну компанію". Профспілки побоюються, що багато таксистів, які не відповідають вимогам Uber, втратять роботу.
"Ми підтримуємо конкуренцію. Ми вважаємо, що вона йде на користь споживачеві. Uber надає доступний, надійний і безпечний спосіб переміщення містом і стає доповненням до місцевої транспортної інфраструктури. У нас немає завдання зруйнувати ринок перевезень. Навпаки, Uber значно розширює ринок, створюючи додатковий попит на поїздки з боку користувачів", – сказано в офіційному повідомленні Uber. Щоб знайти клієнтів, багато хто змушений буде демпінгувати.
Наприклад, це вже відбувається в Лондоні. Восени минулого року багато перевізників надали знижки до 30%, але тільки на поїздки на дистанцію понад 10 км. У "години пік" водії, які отримали право користуватися виділеними смугами для громадського транспорту, більше не підвищуватимуть ціни.
Але в Україні ринок таксі працює по-іншому. Диспетчерські служби надають водіям "консультаційні послуги", не платять податків і фактично не відповідають за безпеку пасажирів. У разі виникнення позаштатної ситуації фахівець служби відмовляється вирішувати проблему і стверджує, що споживач не користувався їхніми послугами.
За оцінками Андрія Антонюка, зараз у Києві працює близько 20 тис. таксистів, а обіг тіньового ринку досягає 3 млрд грн на рік. Загалом у країні такі послуги надає близько 200 тис. осіб, а обсяг нелегального ринку становить 30 млрд грн на рік. Не більше 10% від загальної кількості автомобілістів надають своїм клієнтам чеки про надані послуги і готові приймати оплату карткою.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він у реальному часі відповідає людям на їхні запитання. Про це повідомили у The Guardian, передають Патріоти України. Інсталяц...
Починаючи з 4 жовтня 2024 року, поліція Хмельницької області розслідує ймовірне декларування недостовірної інформації з боку чоловіка голови МСЕК Хмельниччини Володимира Крупи, передають Патріоти України. Поки Володимиру Крупі правоохоронці не оголошув...