А ви це знали? Чому жіночий одяг дорожчий, ніж чоловічий

У соцмережах розгорівся скандал навколо олімпійських худі. Львів'янка Наталія Голяк розповіла історію, що її подруга намагалася купити спортивний одяг. Але побачила: жіноча кофта - значно дорожча, ніж аналогічна чоловіча. Маркетологи кажуть: це умовно зветься "рожевим податком", який на товари та послуги встановлюють самі виробники і продавці. Про це йдеться у сюжеті кореспондентки ТСН Олени Лоскун, передають Патріоти України

Жіноче худі дорожче, ніж чоловіче

Львів'янка Наталія Голяк розповідає, що її роздратувала історія, що днями сталася із подругою. Вона в одному зі спортивних магазинів обирала олімпійське худі. І виявилося: жіноче коштує на порядок дорожче, ніж чоловіче. Хоча на вигляд та дотик - однакові

"І вона його міряла. По розміру він їй був - і чоловічий, і жіночий абсолютно однаковий. Різниця в тому, що жіночий їй був по росту добрий. А чоловічий вона не змогла купити, бо були задовгі рукави і незвичний довгий худі було", - каже Наталія Голяк.

На сайті магазину на чоловічий светр нині діє ще більша знижка. І він напротивагу жіночому - уже доступніший аж на понад 2 тисячі гривень. Наталія виклала в соцмережах гнівний пост. Обурливих коментарів під ним назбиралося чимало.

Що відомо про "рожевий податок"

Наталія каже: так працює неофіційний "рожевий податок". І він стосується не лише одягу, але майже усіх - товарів та послуг для жінок та дівчаток - різного віку.

Уперше про явище заговорили у США - ще в 90-х. А в 2014-ому навіть президент Барак Обама здивовано заявив: хімчистка блузки дружини Мішель коштує дорожче, ніж догляд за його одягом. У департаменті у справі споживачів Нью-Йорка провели дослідження і з'ясували: товари для жінок всередньому дорожчі на 7 відсотків. Засоби особистої гігієни, зокрема - аж на 13, для волосся - майже вполовину.

Маркетолог пояснив, чому існує така різниця у ціні

Столичний маркетолог Андрій Шараєвський пояснює: насправді тут немає ніякого сексизму. Лише - бізнес."Конкуренція на жіночому ринку на товари набагато вища, ніж на чоловічому. І часто виробникам можна залишити чоловічий товар довше - не замінюючи його, дивлячись на усі тренди, а жіночі треба частіше замінювати для того, щоб виграти конкурентну боротьбу. І відповідно реклама на жіночі товари дорожча, тому товар стає дорожчим", - каже маркетолог Андрій Шараєвський.

Що кажуть стилісти про якість жіночого та чоловічого одягу

Аріанна Ковальова - показує свій гардероб. Вона працює стилісткою-консультанткою у жіночому магазині. Та попри це вже років зо три - половину речей бере у чоловічих відділах. Дівчина каже: її часто приваблює не лише ціна, а й фасони.

А ще переконана: речі для чоловіків, принаймні в магазинах імпортного мас-маркету, довговічніші. І це насправді так, каже персональна стилістка та блогерка Олена Шевченко.

Олена у магазині перебирає речі і пояснює: виробники якість пошитого занижують свідомо. Бо інакше - як змусити нас купувати більше. Але буває і так, що речі коштують приблизно однаково. Хоча у якості жіночі все одно програють. Це теж "рожевий податок", який дещо еволюціонував - щоб стати менш помітним .

"Ціна однакова, але якість зовсім різна", - каже Олена Шевченко. Щоправда, чоловічий одяг ще потрібно вміти обирати, бо ж підійдуть вони не усім жінкам. "У них широка талія і прямі штанини. Це повинна бути дівчинка з типом фігури прямокутник, перевернутий трикутник. коли талія не така виразна", - пояснює Олена Шевченко.

Як ціни на одяг пояснює дизайнерка

Українська дизайнерка Айна Гассе запевняє: на свої колекції "рожевих податків" не запроваджує. І якщо брати чоловічі класичні костюми віп-класу - вони можуть бути навіть дорожчі, ніж жіночі відсотків на 20.

Все залежить від забаганок клієнта. "Якщо це тканина індивідуальний пошив, то тканина має бути шерстяна, із кашеміру, з різними добавками, це та тканина, яка повинна тримати форму і звичайно вона дорога. Сама технологія пошиття вона теж дорожча - тому що дуже багато прокладок, накладок, ручна робота", - пояснює дизайнерка.

До речі, як діє рожевий податок в Україні можна побачити не лише на прикладі одягу, а й на речі особистої гігієни. Цікаво, що у Нью-Йорку кілька років тому гендерно-цінову несправедливість офіційно заборонили. Наталія Голяк зі Львова сподівається: у нас це теж нарешті станеться. Зокрема, і після розголосу нею історії з олімпійськими худі.

А ви це знали? Що буде з організмом, якщо кожного дня ходити 10 тис. кроків

четвер, 19 вересень 2024, 8:44

Ходьба корисна як для фізичного, так і для психічного здоров'я і є доступним видом діяльності для багатьох людей, передають Патріоти України. Ідея проходити 10 тис. кроків на день походить з успішної маркетингової кампанії, запущеної перед Олімпіадою в...

Не робіть помилок! ТОП-7 продуктів, яких варто уникати під час дієти

четвер, 19 вересень 2024, 8:12

Далеко не всю їжу можна вважати корисною, оскільки деякі продукти можуть провокувати накопичення жиру та навіть викликати проблеми зі здоров'ям. Крім ожиріння, така їжа може призвести таких негативних наслідків, як метаболічні порушення, серцево-судинн...