Що за психологічний трюк "двері в обличчя", або Як переконати людину зробити те, що ви хочете

"Двері в обличчя" - метод, коли ви отримуєте бажане за допомогою певної психологічної маніпуляції. Він полягає в тому, щоб змусити людину зробити щось, що вигідно вам, але абсолютно невигідно їй самій, провівши крізь воронку малопривабливих пропозицій, передають Патріоти України.

Уперше про цю методику розповів американський психологРоберт Чалдіні у своїй книзі "Психологія впливу". Прийом він пережив на власному досвіді, коли на вулиці до нього звернувся хлопчик, який запропонував купити квитки на подію за 5 доларів. Це було психологові зовсім не потрібне, тому він відмовився. Але хлопчик одразу ж запропонував йому шоколадки всього по 1 долару за штуку. Коли Чалдіні отямився, він стояв на вулиці з двома шоколадками в руках, хоча сам шоколад не любив, а юного продавця і сліду не було.

Суть прийому полягає в тому, що люди схильні йти на поступки і погоджуватися з не найприємнішою для себе пропозицією, якщо вона надійшла одразу після ще більш непривабливого прохання. Люди відчувають почуття провини за відмову – по суті вони зачинили двері перед тим, хто просить. Це змушує погоджуватися на наступне прохання.

Особливо ефективно методика діє на близьких людях, з якими вже встановлено досить тісні стосунки. Але використовують цей прийом і на роботі, і в особистому житті. Однак слід пам'ятати, що це маніпуляція. Використовувати її чи ні – вирішувати тільки вам.

Наприклад, ви хочете отримати новий проєкт на роботі, розширити зону відповідальності в рамках своєї посади. Розумієте, що ваше прохання не настільки очевидне, щоб керівник відповів згодою, і раптово висуваєте себе на позицію старшого менеджера, наприклад. Найімовірніше, ви отримаєте відмову, бо прохання звучить несподівано, і керівник, скоріш за все, про це не думав, і тут настає той самий момент для маніпуляції – ви пропонуєте віддати вам новий проєкт і проявити себе в ньому. Шанси на подібне "отримання" зростають.

Аналогічний приклад часто працює в сім'ї. Коли дружина заявляє про те, що їй абсолютно необхідна поїздка на екзотичні острови, а за фактом хоче отримати новий смартфон.

Однак, варто пам'ятати, що будь-які подібні практики залишаються маніпулятивними. І людина все одно розуміє, що нею намагалися керувати, це залишає осад. По-перше, наступного разу може не спрацювати, по-друге, ніхто не любить маніпуляторів.

Для ефективного досягнення власних цілей найкраще покращувати навички комунікацій, вчитися бути переконливим і мотивувати людей долучатися до ваших ідей і проєктів.

ТОП-8 фраз, через які люди починають погано про вас думати

неділя, 29 червень 2025, 23:10

Щоб відштовхнути від себе людей, не обов’язково когось ображати. Іноді достатньо кількох слів, сказаних без роздумів. Начебто нічого особливого — а все ж таки вони залишаються у голові співрозмовника надовго. Психологія показує, що саме на перший погля...

ТОП-5 фраз, які ніколи не варто казати дітям, якщо ви хочете, щоб вони вас слухались

неділя, 29 червень 2025, 18:35

Дитячий психолог та тренерка з виховання Рім Рауда поділилася п’ятьма фразами, яких батьки повинні уникати, якщо прагнуть мати слухняних і емоційно врівноважених дітей, передають Патріоти України. Після років досліджень і власного батьківського досвіду...