А ви це знали? Вчені з'ясували, які види тренувань найкраще допомагають від депресії

Британські вчені розробили психофізіологічну модель, яка пояснює, як фізичні вправи допомагають зменшити симптоми депресії. Зокрема, йдеться про аеробне навантаження, таке як ходьба, біг та підйом сходами, передають Патріоти України.

Аеробні вправи включають багато м'язів, при цьому основним джерелом енергії є кисень. До цього типу активності відносяться ходьба, біг, танці, велосипедні прогулянки, катання на роликах, ковзанах та лижах, плавання, а також зумба, табата, аеробіка та аквааеробіка. Згідно з попередніми дослідженнями, такі тренування покращують когнітивні функції незалежно від віку та особливо ефективні увечері.

Фізична активність відома своїм позитивним впливом зниження симптомів депресії, проте досі механізм цього впливу був остаточно зрозумілий.

Фахівці з університетського коледжу Лондона запропонували модель, яка розкриває антидепресивний ефект фізичних вправ. Їхній аналіз, що включає численні дослідження на людях і тваринах, був опублікований в журналі Nature.

Дослідники виходили з гіпотези, що аеробні вправи знижують системне запалення, що погіршує дофамінергічну передачу. Ці процеси впливають на прийняття рішень, пов'язаних із зусиллями для отримання винагороди. Повільніша швидкість прийняття таких рішень раніше пов'язувалася з ризиком повторної депресії після завершення курсу антидепресантів.

Зниження запалення сприяє поліпшенню дофамінергічної передачі, що змінює механізм прийняття рішень про докладання зусиль для винагороди, тим самим зменшуючи симптоми депресії. На думку вчених з Університетського коледжу Лондона, фізична активність, підвищуючи готовність людини докладати зусиль для досягнення винагороди, допомагає зменшити ангедонію, втому та суб'єктивні когнітивні порушення.

Дослідники припускають, що розуміння цих механізмів дозволить удосконалити існуючі стратегії лікування депресії, включаючи підвищення ефективності медикаментозної терапії.

Лише спробуйте! Як приготувати м’ясо з скоринкою - секретний інгредієнт, яким користуються кухарі в ресторані