А ви це знали? Як кава впливає на нирки - ось що показало нове дослідження

Переваги кави для здоров’я продовжують відкриватися, і тепер до цього списку додалася ще одна значна перевага. Нещодавнє дослідження, опубліковане в офіційному журналі Національного ниркового фонду, виявило, що кава може допомогти запобігти дуже болісному стану, що зачіпає 15% населення, передають Патріоти України.

Американський журнал захворювань нирок опублікував нове важливе дослідження, результати якого були представлені Національною нирковою фундацією у прес-релізі. Команда європейських дослідників виявила вплив кави на камені в нирках, пише eatthis.com.

Це дослідження аналізувало генетичні дані майже 572 000 учасників з Великої Британії та Фінляндії і було проведене під керівництвом Сусанни К. Ларссон з Інституту екологічної медицини Каролінського інституту та Шуай Юаня зі шведського Упсальського університету.

Ларссон зазначила: "Наші результати переконливо свідчать про те, що регулярне вживання кави знижує ризик утворення каменів у нирках. Перехід від однієї чашки на день до 1,5 чашок знижує ризик утворення каменів у нирках на 40%".

Понад 500 000 людей щороку звертаються за невідкладною допомогою через камені в нирках. Хоча це не перше дослідження, що виявило зв'язок між вживанням кави та зниженням ризику утворення каменів у нирках, дослідники зазначають, що воно перше розглянуло вплив генетики на цей зв'язок.

Як вчені пояснюють вплив кави на утворення каменів у нирках?

Вчені виділили кілька причин, чому кава може допомогти зменшити утворення каменів у нирках. Кофеїн збільшує потік сечі, що є важливим захисним фактором проти розвитку каменів у нирках. Також кофеїн може зменшити адгезію кристалів оксалату кальцію до клітин нирок. Крім того, кавові рослини багаті лимонною кислотою, а цитрат сечі є відомим інгібітором утворення каменів у нирках. Важливо відзначити, що споживання кофеїну має супроводжуватися достатньою кількістю води.

Керрі Вілліс, доктор філософії, головний науковий співробітник Національного ниркового фонду пояснила, чому ці висновки можуть бути корисними для багатьох людей: "Враховуючи поширеність цієї хвороби серед людей і пов’язану з цим захворюваність, було б чудово, якби це виявилося новою стратегією профілактики, яка була б доступною та недорогою".

Говард Гроссман, медичний експерт, зазначив, що генетичні поліморфізми можуть впливати на кількість споживаної кави та частоту утворення каменів у нирках. "Це зв’язок. Це не остаточно доводить, що вживання великої кількості кави спричиняє менше каменів у нирках, але автори стверджують, що генетичний зв’язок допомагає зробити причинний зв’язок більш імовірним".

Для остаточного доведення причинно-наслідкового зв’язку необхідно показати фізичні та хімічні процеси, через які кава перешкоджає утворенню каменів у нирках. Гроссман також підкреслює важливість подальших досліджень і пропонує задуматися, чи кава є лише маркером кращого зволоження.

Результати дослідження вказують на потенційний профілактичний ефект кави щодо каменів у нирках, однак перед зміною дієти варто проконсультуватися з лікарем. Подальші дослідження допоможуть краще зрозуміти механізми впливу кави та підтвердити її користь для профілактики каменів у нирках.

Візьміть на замітку! ТОП-3 протизапальні напої, які варто пити влітку для здоров’я та легкості організму

четвер, 11 червень 2026, 20:18

Такі напої не лише освіжають, а й можуть підтримувати імунну систему, покращувати травлення та зменшувати оксидативний стрес, передають Патріоти України. У Vogue.ua назвали три популярні варіанти напоїв, які вважаються найефективнішими в літній сезон. ...

Перевірте себе! У чому ваша прихована сила? Тест на особистість

четвер, 11 червень 2026, 18:14

Тести особистості на основі оптичних ілюзій пропонують нам розкрити приховані аспекти вашої особистості, уподобань і навіть ваші найглибші страхи та бажання на основі того, що ви побачили першим на оманливій картинці. Це популярний в інтернеті тип голо...